Francuskie marki ubrań – ikony stylu i elegancji
Chanel – synonim francuskiej elegancji
Chanel to jedna z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych francuskich marek modowych. Założona w 1910 roku przez Gabrielle „Coco” Chanel, od ponad wieku zachwyca kobiety na całym świecie swoimi projektami. Mała czarna, tweedowy żakiet, pikowane torebki – to tylko niektóre z kultowych elementów, które na stałe wpisały się w kanon mody.
Chanel słynie z ponadczasowej elegancji, wysokiej jakości materiałów i perfekcyjnego krawiectwa. Marka niezmiennie kojarzona jest z francuskim szykiem i wyrafinowaniem. Choć Coco Chanel odeszła w 1971 roku, jej dziedzictwo kontynuowali kolejni projektanci, tacy jak Karl Lagerfeld czy obecnie Virginie Viard.
Styl Chanel to kwintesencja francuskiej elegancji. Proste, a jednocześnie niezwykle wyrafinowane projekty sprawiają, że każda kobieta czuje się w nich wyjątkowo. To marka, która nigdy nie wychodzi z mody. – Eleonore Dubois, francuska stylistka.
Louis Vuitton – luksus w podróży
Louis Vuitton to kolejna kultowa francuska marka, która od 1854 roku zachwyca miłośników luksusu na całym świecie. Początkowo specjalizująca się w produkcji ekskluzywnych kufrów i walizek podróżnych, z czasem poszerzyła swoją ofertę o odzież, obuwie i dodatki.
Charakterystyczny monogram LV to jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli w świecie mody. Torebki Louis Vuitton, takie jak modele Speedy, Neverfull czy Alma, zyskały status kultowych i są obiektem pożądania fashionistek z całego globu. Marka słynie z najwyższej jakości skór, precyzyjnego rzemiosła i innowacyjnego designu.
Marka | Rok założenia | Flagowe produkty |
Chanel | 1910 | Mała czarna, tweedowy żakiet, torebki 2.55 |
Louis Vuitton | 1854 | Kufry, walizki, torebki z monogramem LV |
Dior | 1946 | New Look, torebka Lady Dior, szpilki J’Adior |
Hermès | 1837 | Jedwabne apaszki, torebki Birkin i Kelly |
Dior – ikona New Look
Dom mody Dior został założony w 1946 roku przez Christiana Diora i szybko zrewolucjonizował świat mody, wprowadzając styl New Look. Charakteryzował się on wąską talią, podkreślonym biustem i pełną, rozkloszowaną spódnicą. Projekty Diora przywróciły kobiecość i elegancję po latach wojennej szarości.
Obecnie marka Dior oferuje luksusową odzież, dodatki i kosmetyki, łącząc tradycję z nowoczesnością. Kultowe produkty, takie jak torebka Lady Dior czy szpilki J’Adior, są marzeniem wielu kobiet. Od 2016 roku damskie kolekcje Diora tworzy pierwsza w historii marki kobieta – Maria Grazia Chiuri.
Hermès – luksus i rzemiosło
Hermès to jedna z najstarszych i najbardziej ekskluzywnych francuskich marek, założona w 1837 roku. Słynie z ręcznie wykonywanych, luksusowych produktów ze skóry, takich jak torebki, paski czy portfele. Jedwabne apaszki z charakterystycznymi wzorami to kolejny znak rozpoznawczy Hermèsa.
Marka zyskała status kultowej dzięki torebkom Birkin i Kelly, nazwanym na cześć aktorek Jane Birkin i Grace Kelly. Ich ceny sięgają dziesiątek, a nawet setek tysięcy dolarów, a na listach oczekujących są lata. Hermès to synonim luksusu, najwyższej jakości i francuskiego rzemiosła.
Moja pierwsza torebka Birkin to było spełnienie marzeń. Ten zapach skóry, ręczne wykonanie, ponadczasowy design – Hermès to dla mnie kwintesencja luksusu. Wiem, że to zakup na całe życie, który będę mogła przekazać córce.
Lacoste, Le Coq Sportif, Moncler – francuskie marki w sportowym stylu
Francja to nie tylko haute couture i luksusowe domy mody. To także ojczyzna wielu znanych marek sportowych i lifestylowych, które podbijają świat mody swoim niepowtarzalnym stylem.
Lacoste, założone w 1933 roku przez tenisistę Rene Lacoste, to marka znana z charakterystycznego logo z zielonym krokodylem. Słynie z wysokiej jakości polówek, ale oferuje też pełną gamę ubrań i dodatków w sportowym stylu.
Le Coq Sportif to kolejna francuska marka z długą tradycją, sięgającą 1882 roku. Jej produkty to połączenie sportu i mody, a charakterystyczne logo z kogutem jest rozpoznawalne na całym świecie.
Moncler, choć założony we Włoszech, od 2003 roku należy do francuskiego koncernu i jest silnie związany z francuską modą. Słynie z luksusowych kurtek puchowych, które stały się symbolem zimowego stylu.
Sezane, Rouje, Maje – francuskie marki dla młodych duchem
W ostatnich latach na francuskiej scenie modowej pojawiło się wiele młodych marek, które zyskały międzynarodową popularność dzięki mediom społecznościowym. Łączą one paryski szyk z nowoczesnym, nieco nonszalanckim stylem.
Sezane to marka założona w 2013 roku przez Morgane Sezalory, która oferuje ubrania, buty i dodatki w przystępnych cenach. Jej styl to mieszanka francuskiej elegancji i naturalności, a hasłem przewodnim jest „La vie est belle”.
Rouje to marka stworzona przez influencerkę Jeanne Damas, która uosabia paryski styl i urodę. W ofercie znajdują się romantyczne sukienki, bluzki z falbanami, a także denimowe kurtki i akcesoria.
- Sezane – paryska elegancja w przystępnej cenie
- Rouje – ubrania w stylu paryskiej it-girl
- Maje – nowoczesny francuski szyk
- Claudie Pierlot – kobiece fasony i detale
- The Kooples – rockowy styl dla par
Francuskie marki modowe to gwarancja ponadczasowego stylu, wysokiej jakości i niepowtarzalnego uroku. Niezależnie od tego, czy wybierzesz luksusowe domy mody jak Chanel i Dior, sportową elegancję Lacoste i Moncler czy nowoczesny szyk Sezane i Rouje, zawsze będziesz wyglądać jak prawdziwa paryżanka. Poznaj bliżej kultowe francuskie brandy i zainspiruj się stylem rodem znad Sekwany!